Visszatérítési és visszatérítési politika

ANYAGI HIBA

A fogyasztó anyagi hibából fakadóan gyakorolhatja a jogait, amennyiben a hiba észrevételének napjától számított két hónapon belül tájékoztatja az eladót. A fogyasztónak pontosan le kell írnia a hibát az értesítésben és lehetővé kell tennie, hogy az eladó megvizsgálja az ügyet.

A fogyasztónak, aki helyesen informálja a hibáról az eladót jogában áll kérni az eladót a következőkre:

  • szüntesse meg a hibát a javakon vagy a hibának megfelelő arányban térítse vissza a kifizetett összeg egy részét vagy
  • cserélje ki a hibás javakat egy új hibátlan példányra vagy
  • térítse vissza a fizetett összeget.

Ha a termék hibájának a létezését vagy a szolgáltatás nyújtásának rendszertelenségét nem vonják kétségbe, az eladónak amilyen hamar csak lehetséges de legkésőbb 8 napon belül a fenti bekezdésben foglalt fogyasztói kérésnek eleget kell tennie.

Az eladónak írásban kell válaszolnia a fogyasztónak legkésőbb 8 nappal a kérés megkapása után, amennyiben a termék hibájának létezését kétségbe vonja.

A hibát akkor tekintik minőségbeninek,

  • ha a tétel nem rendelkezik a megfelelő tulajdonságokkal amelyek a normál használathoz szükségesek;
  • ha a tételnek nincsenek meg a szükséges tulajdonságai arra a konkrét használatra, amelyre a vásárló megvásárolja és amiről az eladó tud vagy tudnia kellett volna;
  • ha a terméknek nincsenek meg az előírtnak megfelelő tulajdonságai
  • ha az eladó olyan terméket szállított, amely nem egyezik a mintával vagy modellel, ha csak a minta vagy modell értesítési célból volt bemutatva.

A termék normál használatára vonatkozó alkalmasságát annak fényében kell megítélni, hogy az ugyanilyen fajta hagyományos termékek milyenek, illetve milyen kijelentéseket tett az eladó vagy a gyártó a javak tulajdonságairól, ideértve konkrétan a reklámozást, a termék bemutatását illetve magukkal a javakkal kapcsolatos kijelentéseket.

Az minőségbeni hiba hogyan kerül rendezésre?

A fogyasztó a minőségbeni hibából fakadóan gyakorolhatja jogait, amennyiben a hiba felfedezésének napjától számított két hónapon belül tájékoztatja az eladót.

A vásárlónak egy részletesebb leírást kell biztosítania a hibáról az értesítő üzenetben, amely lehetővé teszi számunkra, hogy megvizsgáljuk az ügyet.

A minőségbeni hibákra vonatkozó felelősség a kötelességekre vonatkozó törvény és a fogyasztó védelmi törvény hatálya alá tartozik.

Az eladó mikor nem felelős a minőségbeni hibákért?

Az eladó nem felelős a termék semmilyen minőségi hibájáért, ami egy évvel a tétel kiszállítása után jelenik meg. Egy hibát akkor tekintünk a kiszállítás alatt is létezőnek, amennyiben a a kiszállítás után hat hónapon belül történik. A fogyasztó jogai egy évvel az eladónak benyújtott értesítés után járnak le.

nyagi Hiba Jelentési Formanyomtatvány: bit.ly/KHReturn

A SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS JOGA

Távolság vagy nem telephelyi szerződés esetén a fogyasztóknak a ZVPot-nak megfelelően jogukban áll az átvételtől számított 14 napon belül tájékoztatni minket, hogy eláll a szerződéstől és indokolnia sem kell a döntését. A fogyasztó egy természetes személy, aki a szakmai vagy profitszerzési tevékenységén kívül szerzi meg vagy használja a javakat és szolgáltatásokat. A szerződéstől való elállás a ZVPot-nak megfelelően történik így az NEM vonatkozik jogi entitásokra.

A vásárló, aki eláll a szerződéstől vagy rendeléstől, sértetlenül az eredeti csomagolásban és ugyanabban a mennyiségben kell visszaküldenie a termékeket, hacsak a tétel el nem veszett, hibás vagy elveszett vagy a mennyiség úgy csökkent, hogy abban nem a fogyasztó a hibás.

Abban az esetben ha az eladó azt állapítja meg, hogy a visszaküldött termékek sérültek vagy a visszaküldött mennyiség nem egyezik, a fogyasztó felelős a javak csökkent értékéért, amennyiben az értékcsökkenés nem szükséges, hogy meghatározza a természetét, tulajdonságait és működését a javaknak. A fogyasztó olyan mértékben vizsgálhatja meg és tesztelheti a tételeket, ami ahhoz szükséges, hogy meghatározza a tényleges helyzetet. Csak a fogyasztó hibájából fakadó értékcsökkenésre alapozva foszthatja meg a vállalat a fogyasztót a szerződéstől való elállás jogától, és attól hogy visszakapja a vásárlása árát.

Úgy tekintjük, hogy időben küldte be az elállási nyilatkozatot amennyiben az elállás időhatárán belül küldi azt be. A bizonyítási kötelesség az elállási jog gyakorlásáról ezalapján a cikk alapján a fogyasztót terheli.

Ha már megkapta a terméket és eláll a szerződéstől, a javakat ajánlott küldeménycsomagként az elállási nyilatkozat után 14 napon belül vissza kell küldenie a címünkre: PJU d.o.o., 2351 Alsónémedi, Európa utca 2. „GLS visszáru raktár”. Amennyiben a visszárut a GLS futárszolgálattal küldi vissza, ezt a címet adja meg címzettként: PJU d.o.o. , 1444 GLS raktár 

Akkor tekintjük úgy, hogy időben visszaküldte a javakat, ha azt a visszaküldés 14 napos határidejének lejártán belül feladja.

Csomagként és ne levélként küldje vissza a tételeket. A visszaküldött termékek mellé kell helyezni az előzőleg emailben kiküldött reklamációs kódot. NEM fogadunk csomagokat a mi költségünkre.

A szerződéstől való elállás esetén a fogyasztó csak a termék visszaküldését fizeti ki, amelyet a posta szolgálat árlistájának megfelelően értékesítenek és ez a csomag típusától és méretétől függ.

A fogyasztó nem kérheti a plusz költségek visszatérítését, amikor egy másik fajta szállítási típus mellett dönt, amely nem a leg költséghatékonyabb standard szállítás, melyet a vállalat nyújt.

Amennyiben a fogyasztó már fizetett a megrendelt termékért, az elállási nyilatkozat beérkeztétől számított 13 napon belül visszatérítjük a megrendelés összegét, amint igazolást kaptunk, hogy ajánlottan elküldte a terméke(ke)t a címünkre. A fogyasztó nem követelheti a felmerült többletköltségek megtérítését, amennyiben kifejezetten egy másik szállítási módot választott, mint a cég által kínált legolcsóbb standard szállítási mód.

A visszautalás arra a bankszámlaszámra történik, amelyet a visszaküldési formanyomtatványon megadott.

Ha a termék nem működik megfelelően vagy nem úgy működik, mint amire számítottak, kérjük hívja a technikai ügyfélszolgálatunkat a telefonszámon, ahol a konzultásaink segíteni tudnak a szükséges kérdések tisztázásában. Ezzel elkerülhető minden lehetséges helytelen termékhasználat és kár magában a termékben illetve bármi másban.

Nem fogunk tudni figyelembe venni semmilyen terméket, amiről úgy találjuk, hogy nem megfelelő vagy rendeltetésszerű használat miatt sérült meg, ami nem feltétlenül szükséges, hogy meghatározza a természetét, tulajdonságait vagy működését a termékeknek. Amennyiben vissza szeretne kapni egy ilyen terméket, miután a követelését visszautasították, elküldjük önnek a termék szállításának költségei megfizetése ellenében.

Az elállási formanyomtatvány megtalálható itt: bit.ly/KHodstop